For meg har MV Agusta kanskje vært definisjonen på estetisk motorsyklisme, og MV har levert det ene smykket etter det andre på løpende bånd. Når de setter seg som mål å lage en Adventure-sykkel så får de det designmessig virkelig til selv om det ikke er like lett å hente fram de samme vakre linjene så lenge funksjonen også skal være ivaretatt. Avdukingen av MV Agusta LPX kan du se her :
Mv Agusta selv sier at LXP er designet for å gå lenger, for å utforske bygatene og for å takle de mest utfordrende terrengene. Takket være sine tekniske løsninger og førsteklasses utstyr, kombinert med MV Agustas karakteristiske oppmerksomhet på detaljer og skjønnhet, er LXP den luksuriøse terrengmotorsykkelen som er bestemt til å omskrive historien i sitt segment.
Den nye 931 ccm. tresylindrede motoren, utviklet og produsert utelukkende i Varese, er kraftig, og har et godt dreiemoment, og skal levere det ganske jevnt på hele registeret. I sin standardversjon yter motoren 124 hk ved 10.000 o/min og 102 Nm. dreiemoment ved 7.000 o/min; spesifikk effekt er 133 hk/liter og 85 % av dreiemomentet er allerede tilgjengelig ved bare 3000 o/min som skal flytte 220 kg. opp til en toppfart på 230 km/t.
Sykkelen er forresten limited til 500 eks, så skal du ha et smykke å dra ut i søla bør du ikke sitte stille i båten!