Etter suksessene Aprilia oppnådde i Racing med Jacopo Cerutti som fører under Teamet GCorse, lager Aprilia, i samarbeid med Guareschi-brødrene, en produksjonsversjon av Tuareg Rally.
Sykkelen beholder sin racingsjel, men beveger seg enda mer mot offroad gitt den høyt monterte skjermen, og med 240 mm Kayaba fjæringsveien som er stivere enn en standard Tuareg og den forsterkede kjedeføringen.
Vi finner da aluminiumsumpbeskytteren, metallhåndbeskyttelsene og den nye SC Project titan-eksosen i tillegg til "Race Racing"-fargen.
Tuareg Rally er høyere enn standardversjonen takket være den 20 mm hevede salen, det høyere styret og fjæringen som har mindre statisk synking (Sag).
Standardversjonen av Aprilia Tuareg gjennomgår også noen endringer: Ny mapping på motor kommer, gass-spjeld forstørret fra 48 mm til 52 mm, TPMS-dekktrykksensoren og den oppvarmede komfortsadelen. To farger er tilgjengelige: Tornado Green og Hailstorm White.
Aprilia Tuareg Rally
- René Holmen