CFMOTO er ikke redd for å driste seg langt ut på design. Og hiver ofte på fete ledlys og heftig grafikk. Men når syklene ofte blir levert med alt for små motorer blir det ofte med den saken. Vi har tidligere kikket på flere av deres lanseringer. Var og invitert inn som gjester på Eicma da de lanserte en fet R sykkel. Dessverre ble ikke den ferdigstilte sykkelen like fet som Concept sykkelen. Men sånn er det vel ofte.
Men nye 675SR-R har nå fått en tre sylindret motor på 675ccm og 95hk….. Kan dette være kult nok?
Den aerodynamisk optimaliserte designen er ideen til den italienske FoU-avdelingen i Modena 40. Frontenden har to-delte LED-frontlykter, bakdelen er kort og høy, og den lave eksosen hjelper til med å sentralisere vekt-massen.
675SR-R drives av en 675cc tresylindret motor (72 mm boring, 55,2 mm slaglengde) med dobbel overliggende kamaksel (DOHC) med fire ventiler per sylinder, for en maksimal effekt på 95 hk ved 11 000 o/min og et dreiemoment på 70 Nm ved 8.250 o/min, hvorav mye er tilgjengelig rett ut av esken.
Motoren har fått en seks-trinns girkasse, med en QuickShifter (som alle vet vi elsker) for å kunne gire oppover uten å clutche, og samtidig fått en slipperclutch med flere skiver som standard.
675SR-R er i stand til å nå topphastigheter på over 220 km/t. Rammen er stålrør med buet aluminiumssvingarm. Fjæringsavdelingen er betrodd KYB , med en fullt justerbar 41 mm opp-ned gaffel og en mono-sjokk justerbar for fjærforspenning og hydraulisk returdemping.
Bremsesystemet bruker 300 mm skiver med fire-stempel J. Juan radial monterter kalipere foran, bak brukes det en 240 mm skive med enkelt-stempel caliper.
675SR-R har en akselavstand på 1400 mm, 23,7° rake og 93,2 mm sti, med en egenvekt på 198 kg (15-liters tank fylt til 90%).
Elektronikken inkluderer Traction control som er justerbar på to nivåer eller deaktiverbar, 5" TFT-skjerm med Bluetooth-tilkobling og dedikert CFMOTO Ride App, dobbel USB-kontakt (en type C), OTA-programvareoppdateringer.