Joda. Det ER stor motstand mot elektriske motorsykler blant oss petrolheads. Helt uten tvil. Men altså:
Hva med fremtiden for motorsykkelsporten om ikke noe gjøres? Bane etter bane legges ned. Ja selv i motocrossens vugge Belgia sliter de om dagen. Samt i Nederland, Danm… Du skjønner.
Det å få godkjenning for nye anlegg hvor glade mennesker koser seg med maskiner som tross alt slipper ut litt greier, kun for moro, vel det er nok snart bare å glemme. For husk at alle andre blir tvunget inn i el-biler fremover. Er det noen som tror folk aksepteterer slikt da? Legg til lyden mange usedvanlig vare mennesker greier å bruke som argument for å ikke ha sporten innpå seg (Haha! Selv sarte folk maange kilometere unna bruker dette argumentet) , tenk maset rundt Rudskogen om dagen. Så, er Stark Varg et tegn på hva som kommer? Og kan være redningen?
Stark Future ble etablert i 2019 med utgangspunkt i Sverige. Noe jo “Stark Varg” indikerer. Det sitter meget erfarne aktører som styrer dette. Med bakgrunn i prototypeutvikling innen MotoGP og det meste. De har rett og slett satt mål av seg om å lede an i revolusjonen innen el-drevne sykler med knastedekk.
Dette er en modell som er konstruert helt fra bunnen, alt for at det skal passe den elektriske drivkilden. Apropos å bruke slike zzumm-zzumm-greier, er ikke det dømt til å ødelegge en hel dags trening, eller i hvertfall ikke passe til hele heat da? Vel.
Her loves det kapasitet som skal sørge for full effekt i hele heat selv på øverste nivå. For de som egentlig bare koser seg utpå banen på hobbybasis eller liker en tur i skauen anslåes det en batteritid på rundt 6 timer…
Her følger noen ganske så imponerende tall og detaljer fra produsenten:
- Multiple bikes ‘in one’ with customizable power settings to ape a 125 two-stroke up to a 650 four-stroke
- An innovative motor, cooling system and battery architecture for unparalleled performance
- A class leading powertrain with 80hp at 9hp per kilogram meaning the Stark VARG is the fastest motocross bike on the market
- An ultra small and light chassis concept with use of premium materials such as carbon fiber, magnesium, and aero grade aluminum
- A Smartphone dash and motorcycle set-up App
- Revitalized bodywork that prioritizes ergonomics, comfort, and performance
- Renowned suspension solutions from specialists KAYABA
- A ‘ride anywhere, anytime’ concept thanks to low maintenance, zero emissions and no noise
Sorry. Men undertegnede ble småforelsket allerede da det kom 80hk. og en vekt som ligger midt på treet blant alle europeiske og japanske bensindrevne alternativer på bordet! 80 hestekrefter!