En litt overskyet dag satt jeg meg på sykkelen og dro til Mrexx i Drammen for å teste noen motorsykler. Dagen skulle egentlig være en testdag sammen med René , men da han måtte til legen og jeg var usikker på om han kom eller når han eventuelt kom, lot jeg Fanticen stå til sist da den hadde forhandlerskilt.
Dagen gikk fra overskyet til regn, men litt regn skulle virkelig ikke skremme meg fra å teste denne sjarmerende sykkelen. Jeg satte meg på og følte meg umiddelbart hjemme. Den er ganske høy, 860mm fra sal til bakke, har lettere knastedekk, en fantastisk kul lakkering i matt, nesten militær grønn farge og brun sal. Et tøft gitter foran en utrolig fin led-lampe får opp bøllefaktoren og to potter fra den morsomme twin-motoren gikk opp under høyre kne og bak slik det skal på en scrambler. Hadde “The King of cool” Steve McQueen vært med meg og skulle plukke ut hvilken sykkel han ville ha med seg er det nok denne sykkelen han ville valgt.
Sykkelen er utrolig tøff, og til prisen må jeg si at du kommer til å slite med å finne mer attitude og kulere sykkel til den prisen. Den kommer med 43 hester så den kan kjøres med A2 lappen, og selv om den ikke er noen værsting ut av lyskrysset gir den alt av følelse en sånn sykkel skal gi. Sykkelen koster overkommelige 102900 pluss klargjøring og når jeg kjører den tar jeg meg i å føle at jeg sitter på Triumph Scrambler XE som jeg kjørte for en tid tilbake. Den har verken hestekreftene eller dreiemomentet, men så koster den ca halvparten også da. Utførelsen er også helt nydelig. og Caballero Rally 500 er den mest terrengorienterte modellen i familien. Caballero-serien har en sentralrørramme av krom-molybdenstål. Jeg fikk høre at fabrikkførerne til Fantic tok den på ganske så avansert offroad, så det er en ganske allsidig sak som vekker mye oppmerksomhet i trafikken. Har du ikke sett de enda? Da anbefaler jeg deg å ta en titt, eller aller helst en prøvetur. Det gjorde vi og den kommer her :