Takk til våre medlemmer!

For et drøyt års tid siden gikk jeg med en tanke om å lage noe redaksjonelt stoff om min store lidenskap, Motorsykkel. Jeg hadde siden barndommen vært lidenskapelig opptatt og brukte mye tid i garasjen og skrudde på gamle DT50èr, Tempoer og fikk en gammel MT5 til å gå som et troll. Mange tok med seg pedene for å få portet eksosen for å få litt mer skyv i bakkene. Interessen vokste og lappen på mc fikk jeg faktisk noen uker før jeg fikk den på bil.

Jeg her sett på utallige reviews og YouTube kanaler for å få tak i all info jeg kunne og har vel kunne vært å regne som en stor konsumer av motorsykler, og samboeren min har faktisk ment jeg kunne kvalifisert som bipolar, men uten depresjon. Når nettet begynte å gjøre seg gjeldende og tenkte det kunne vært kult å lagd no sånt på norsk, og jeg viste bare om en som var like manisk når det kom til motorsykkelinteresse som meg og det var min gode venn René Holmen. At han for tiden også var teknisk leder på et motorsykkelverksted passet utmerket da det kunne gi oss en litt bedre faglig kredibilitet, og at han nerder 100% når det kommer til motorer og oppbygning er helt klart et pluss. Historiene skal faktisk ha det til at han en gang fikk motorhavari på sin Ford Sierra Cosworth når han kjørte på stripa i en av Østfoldbyene, fikk bilen hjem og byttet motor i tid før alle rånerene hadde dratt hjem fra byen.

Sogndalstrand

Jeg snakket med René om å lage podcast, men han viste seg særdeles lite interessert. Podcast hadde han ikke troa på i det hele tatt og hadde aldri hørt på en podcast. Jeg hadde bidratt i en rekke podcaster og hadde en fagpodcast med min bror så utstyret sto klart, men hadde lite lyst til å sette i gang alene, så jeg måtte lokke og lure med candy og YouTube (og seksualrådgiving) lenger frem i gata, og den 21.01 bet han på. René registrerte podcasten på Buzzsprout og YouTube, og jeg reserverte navnet på facebook. René la til noen av sine venner, og selv om jeg tenkte det var tidlig så la jeg til noen venner jeg også, og så smalt det. Folk begynte å legge til alle MC vennene de hadde og det raste på med medlemmer på siden vår. Den første tiden var det rundt 1000 nye medlemmer om dagen.

Etter bare noen få dager ringte en telefon fra en energisk og sympatisk kar som presenterte seg som Bjørn Richard Johansen fra Reitwagen som er et onlinemagasin. Han hadde sett hva som var på vei til å skje og ville lage en sak med oss. Dette viste seg å bli starten på et fantastisk samarbeid og Bjørn Richard har vært med oss i kulissene i mange saker og foruten at han har åpnet utallige dører for oss har vi også hatt det utrolig mye gøy sammen, og det har hele tiden vært vår intensjon,…å ha det gøy.

Bjørn Richard Johansen – Reitwagen.no

Podcasten raste fremover og på et av våre “take” hadde vi besøk av Eddie Mathisen fra Førerutvikling.no og California Superbike School. Etter innspilling ble jeg og Eddie stående å snakke om det kunne være mulig med et samarbeid om banedager, og på et par dager hadde vi allerede booket 2 banedager på Våler og en helg på Rudskogen. Noe sånt hadde vi alltid drømt om, men regnet det som plausibelt først om 2-3 år fram i tid.

Strenge Dag – Eddie Mathisen førerutvikling.no – Herr og Fru Winther

Gruppa vokste fort og behovet for bistand til å administrere gjorde seg gjeldende på siden. Vi hadde i utgangspunktet tenkt til å la siden leve sitt eget liv, men god stemning og tilbakemelding om at en slik side hadde vært savnet gjorde at vi valgte å holde lav terskel for trolling. Dag Robert Wiik Berge, Daniel Bond, Kenneth Johannessen, Vegard Loen, Henrik Saglien Frostrud og Joel Kolltveit ville bidra og har vært uvurderlige for at vi skal ha tid til å gjøre den jobben vi gjør.

På en av våre utallige turer til Straand Hotell ble vi oppringt og spurt om vi ville gjøre en avtale for våre medlemmer med et hotell som gjerne ville diskutere mulighet for samarbeid. Fosen fjordhotell ville lage avtaler hvor våre medlemmer fikk prosenter på opphold, bespisning og aktiviteter og ville gjerne at vi tok en tur opp. Dagen etter kjørte vi 70mil i regn en vei for å besøke hotellet og lagde vår første hotellavtale for våre medlemmer. Når vi skulle hjem orket ikke Rene tanken på å kjøre den lange veien tilbake med regn turen fersk i tankene og tenkte at vi skulle overnatte på hytten min i Valdres. Det ble overhørt av ledelsen på Fosen og de sa at neida, vi kulle til Beitostølen, for de ønsket samme avtale. Dette resulterte at hele Beitostølen Resort gjorde avtale med Bikelife Norge og etter det har flere og flere hoteller kommet til. Erzscheidergården, Vertshuset Røros, Røros Hotell, Setesdal Hotel, Reinheimen Lodge, og hele Thon kjeden har laget avtale med alle sine hoteller, samt Norway Classic Hotels som er siste skuddet inn med alle sine hoteller. Nye kjeder og enkeltstående hoteller er også på vei inn, og med alle avtaler som er på gang er det nå rundt 120 hoteller som har og driver og tegner avtaler med oss.


Facebook

Fosen Fjordhotell

Veien blir litt til som vi går her og ingen av oss hadde forventet denne responsen. Vi fortsetter å lage avtaler og mange avtaler med MC forretninger er på trappene og hvor dette ender vet vi ikke enda, men vi skal prøve å ha det så gøy som mulig underveis. Våre medlemmer er årsaken til det vi klarer å jobbe fram av avtaler og uten dere hadde dette aldri latt seg gjøre. Så takk til alle dere som vi treffer på turene våre, til dere som inviterer rubbel og bit av glade MC folk og som bidrar så aktivt på siden vår og forumet. Dere har bidratt til visjonen vår, at våre kanaler skal være av MC folk, til MC folk.

Bilde tatt av Jon Lyder Garage Collection – Trondheim

TAKK!