Blant de mange nye Aprilia lanseringen kunne vi ikke gå glipp av den nye Tuono V4 i standard- og “Factory” versjonene.
Oppdateringene er viktige, designet for førerglede og ytelse.
Euro 5+ godkjente 65 ° V4 -motoren har større 52 mm gass-spjeld og går fra 1077 til 1099 cm3 med maksimal effekt øker fra 175 til 180 hk ved 11 800 o / min.
Aerodynamikken, redesignet for ytelse og større beskyttelse for føreren, inkluderer en ny dobbeltoverflate-frontvingeprofil, som gir mulighet for en downforce (trykk på fronten) på 2,5 kg ved 250 km/t. Sidepanelene og hekken er nye, varmeavledningen er forbedret og et nytt baklys integrert i skiltplateholderen fremskynder demontering om du brått skal en tur på banen. Bryter-panelet er bakgrunnsbelyste, 5 ”TFT -dashbordgrafikken er revidert og litiumbatteriet hjelper til med å holde vekten nede.
Elektronikken har blitt fullstendig fornyet og se introduksjonen av en ny prediktiv del av algorytmen som lar deg forutse intervensjonen av kontrollene, basert på dataene som er samlet inn av den 6-aksiske treghetsplattformen.
Ride-by-Wire elektronisk gasshåndtak, tre kjøre-modus og så mange nivåer av Corner ABS bekreftes i tillegg til flere kontroller som utgjør APRC (Aprilia Performance Ride Control).
Kontrollpakkene debuterer, som kan kjøpes separat, hvorav to er standard på Factory og mot et gebyr på standarden (sporpakke og komfortpakke) og en tilgjengelig bare på Factory (Race Pack), dedikert til Banekjøring.
Race Pack lar deg kartlegge svingene på bane, og definere virkningen av kontrollene. Samt justere Øhlins EC 2.0 -dempere basert på valgene som ble gjort før du går ut på banen. Dette er en funksjon som var forbeholdt racingsykler.