Det er mye å glede seg til, uansett hvilken prisgruppe du ser på. Fra CF Moto til de mest velkjente modellene fra BMW og Ducati, her er vår oppsummering av de viktigste høydepunktene av R-sykler vi gleder oss til i 2025!
Vi starter med budsjettvennlig R-sykkel: CF Moto 675 SRR




For de som ønsker mye motorsykkel for pengene, starter CF Moto 675 SRR eller 675 SS som den også kalles i USA, sterkt. Til en pris som gir mye for pengene. CF Moto 675 tilbyr en 675 cc trippelmotor som yter rundt 95 hestekrefter. Med en lett stålrørsramme og ny elektronikk som feks. en 5-tommers TFT-skjerm, justerbar traction og et dekktrykk sensor, leverer CF Moto en meget solid r-sykkel pakke til en hyggelig pris.
Solid mellomklasse fra Italia: Aprilia RS 660

Neste på listen er Aprilia RS 660, et benchmark i mellomvekt-klassen satt av Aprilia. Med nye oppdateringer for 2025, 5 ekstra hester, en større TFT-skjerm og launch controll, er det klart at Aprilia fokuserer på å sikre sin dominans i denne klassen. Modellen inkluderer også en ny factory versjon med öhlins-fjæring for de mer kravstore førerne.
Sports-tourer: Kawasaki Ninja 1100 SX

Kawasaki Ninja 1100 SX er mer en sports-tourer, men fortjener en plass på listen. Oppgradert fra forgjengeren med en 1099 cc motor, tilbyr denne modellen også en SE-versjon med høyere spesifikasjoner for en overkommelig pris. Det perfekte valget for de som elsker både fart og lange kjøreturer.
Den gleder vi oss veldig til! Yamaha R9

For oss er Yamaha R9 en av de mest etterlengtede syklene for 2025. Med en robust 120 hestekrefters trippelmotor og en solid chassis, lover R9 stabilitet og ytelse med en design som vi virkelig gleder oss til å teste ut. Yamaha traff virkelig blink med sin R7 og nå gjenstår det å se om de klarer å levere enda en gang. Dette kan bli den neste store stjernen på norske landeveier og baner.
Spennende nytt fra team rødt og team oransje: Ducati Panigale V2 og KTM 990 RCR






Italia stiller sterkt med sin nye Ducati Panigale V2, som tross en nedjustering i toppeffekten til 120 hestekrefter, vinner den hjertene våre med sin lette konstruksjon og Italiensk design. Med semi-aktiv elektronisk fjæring gjør dette til en litt annen beist på veiene enn tidligere modeller.
Vi må ikke glemme KTM 990 RCR fra KTM. Selvom KTM i disse dager sliter med sine økonomiske utfordringer har de ikke ligget på latsiden og klinker med det jeg mener er en av de meste spennende nyhetene innen sportssykler. KTM 990 RCR mener jeg er kanskje den mest optimale kombinasjon av bunndraget til en tosylindret motor på vanlig vei og chassis som klarer å henge godt med i svingene på Rudskogen. KTM fans har ventet lenge på en r-sykkel fra Østerike.
Sist men ikke minst, toppmodellene: BMW S1000RR og Aprilia RSV4







For de som ønsker det ypperste, gir BMW S1000RR og Aprilia RSV4 ingen grunn til å skuffes. Begge modellene har fått kraftoppgraderinger og designforbedringer som gjøre disse stadig bedre. Det er meget imponerende hvordan disse ingeniørene fortsatt klarer å hente ut ytelse fra disse godt etablerte platformene. BMW har den siste tiden gjort det meget bra med Toprak Razgatlıoğlu som endelig tok BMW med helt til toppen og vant Superbike med sin BMW M1000RR.