
Triumph avduker den splitter nye Trident 800, en naken roadster med spennende urban attitude
Helt ny 798cc trippelmotor med trippel gassjeld som gir umiddelbar gassrespons, ubøyelig dreiemoment og en pirrende akselerasjon
Ett nytt lett chassis med justerbar Showa-fjæring, som gir instinktiv smidighet
Ytelsesfremmende førerfokusert teknologi inkluderer nå sensitiv Cornering ABS og Traction Control, Triumph Shift Assist,
Bluetooth-tilkobling, tre førermoduser og cruisekontroll
Tilgjengelig for bestilling nå og i butikk innen mars 2026
Triumph Motorcycles har lansert den helt nye Trident 800, en splitter ny naken mellomvekts-roadster designet for å levere spennende ytelse, dynamisk urban holdning og en kjøreopplevelse med høy energi. Med sin kompakte, muskuløse holdning og avkledde stil, bringer Trident 800 en dristig ny kant til Triumphs roadster-serie.
Med sin responsive 798cc trippelmotor og trippelgasshus, tilbyr Trident 800 vanedannende virkelige ytelser som er klare til å begeistre. Fra den umiddelbare gassresponsen, til det ubøyelige dreiemomentet i mellomområdet og den spennende toppkraften, er turen både morsom og raffinert, støttet av Triumphs umiskjennelige trippellyd kanalisert gjennom den sportslige lyddemperen.

Bygget for seriøs moro, Trident 800 sitt lette chassis og justerbare Showa-dempere med høye spesifikasjon gir en høyenergi kjøreopplevelse med instinktiv smidighet og selvsikker kontroll. Bredt styre, en kompakt ramme og selvsikker kjøreposisjon kombineres for å skape en sykkel som reagerer umiddelbart på alle innspill, flikker uanstrengt gjennom svinger og holder seg rolig i fart. Kun 198 kg med full tank, og med Michelin-dekk, er den lett på føttene og alltid klar til å levere flir-faktoren.
Trident 800 er utstyrt med intuitiv, førerfokusertfokusert teknologi designet for å forbedre hver eneste tur. Tre kjøremoduser skreddersyr gassrespons og traction control for å passe forholdene, mens lean-sensitive Optimized Cornering ABS og Optimized Cornering Traction Control gir selvtillit og kontroll i hver sving. Med My Triumph Bluetooth-tilkobling, cruisekontroll og en ren og tydelig TFT-dash, holder Trident 800 deg oppdatert og i øyeblikket.

Blander opprørsk energi med raffinert Triumph roadster-DNA, dens skulpturerte tank og nye bakdel skaper en slank, moderne silhuett, mens førsteklasses finish, fra børstet aluminium til dristige fargevalg og kontrasterende gullfargede hjul, forsterker dens dynamiske tilstedeværelse. Enten den er parkert på fortauskanten eller skjærer gjennom bygater, gir Trident 800 en overbevisende blanding av holdning, ytelse og presisjon.
Steve Sargent, Chief Product Officer, Triumph Motorcycles sa: “Den utrolige populariteten til Trident 660 og Street Triple 765 RS har vist oss hvor mye ryttere i dette segmentet verdsetter en spennende, tillitsvekkende tur som er fullpakket med karakter og teknologi. Med lanseringen av Trident 800, har vi tatt enda mer fokus på veien, og vi har oppnådd enda mer fokus på veien. og spenning.
“Med Trident 800 har vi fokusert på å levere den typen ytelse og karakter som førerne ønsker i den virkelige verden. Den helt nye motoren med tredobbelt gasshus gir maksimalt engasjement på hverdagslige veier, og vi har parret det med et lett, høyspesifisert chassis og justerbar Showa-fjæring.
“Vi vet at denne kunden er på utkikk etter førerfokusert teknologi som sensitiv Optimized Cornering ABS og Traction Control, Triumph Shift Assist og cruise control for å forbedre kjøreopplevelsen uten å distrahere fra den. Denne sykkelen er for førere som vil ha maksimal spenning, når som helst og hvor som helst. Dette åpner døren til et helt nytt publikum av ryttere som leter etter en morsom, adrenalinefylt kjøretur.”

HELT NY TRIPPEL MOTOR
I hjertet av Trident 800 er Triumphs helt nye 798cc trippel, konstruert for pulserende spenning. Den reagerer øyeblikkelig i alle gir, og leverer en bølge av dreiemoment og en hylende toppeffekt som stiger helt til rødlinjen på 11 500 o/min.
Trippelen produserer 115 HK ved 10 750 o/min og et maksimalt dreiemoment på 84 Nm ved 8 500 o/min, og trippelens vanedannende mellomtonedrift er akkompagnert av et dypt induksjonsbrøl gjennom de tredoble gasshusene, forsterket av det redesignede innsugningssystemet for lyd. Resultatet er en dyp, halsende knurring under belastning og det umiskjennelige Triumph trippelhylet ved høye turtall. Internt har motoren en vridningssmidd veivaksel, unik kamaksel og balanseaksel, smidde råder og høykompresjonsstempler, alt designet for å maksimere ytelsen og holdbarheten.
UANSETTLIG HÅNDTERING OG STABILITET
Til støtte for motoren er et chassis bygget for høyenergikjøring, med en lett ramme og justerbar Showa-fjæring som gir knivskarp håndtering. Det delte setet er 810 mm høyt, med en smal standover, formet for å holde føreren på plass.
Foran, 41 mm opp-ned Showa-gafler har stort stempel, separat funksjonsdemping, med justerbar kompresjon og tilbakeslag.
Den bakre Showa monoshock tilbyr forspenning og returjustering for en perfekt avstemt tur.
Bremsing håndteres av to 4-stemplede radial Calipere med 310 mm skiver, matet av flettede stållinjer for sterk, progressiv bremsekraft.
FØRERFOKUSERT TEKNOLOGI
Trident 800 er utstyrt med smart, førerfokusert teknologi designet for å forbedre turen uten distraksjon. I kjernen er tre kjøremoduser, Road, Sport og Rain, som skreddersyr gassrespons og traction control for å passe forholdene. Enten du øker ytelsen eller prioriterer ekstra trygghet i vått vær, sørger systemet for at føreren forblir i kontroll og er koblet til veien.
Avansert lean-sensitiv Optimized Cornering ABS og Traction Control gir økt selvtillit gjennom svinger, ved å bruke sanntidsdata for å justere bremsing og kraftlevering basert på mager vinkel. Kraften leveres gjennom en 6-trinns girkasse, med Triumph Shift Assist muliggjør clutchfrie girskift opp og ned for sømløs akselerasjon mens cruise control legger til komfort på lengre reiser.
Tilkobling og synlighet er like raffinert. My Triumph Bluetooth-systemet gir sømløs kontroll av musikk, samtaler og sving-for-sving-navigasjon via den venstre bryterkuben, med informasjon vist på en ren, rund 3,5-tommers TFT-fargeskjerm. Helt LED-belysningssystemet, inkludert en karakteristisk rund frontlykt med DRL-signatur, integrert baklys og selvutløsende indikatorer, sørger for at Trident 800 skiller seg ut dag eller natt, og kombinerer moderne design med praktisk bruk i hverdagen.


NAKEN STIL MED HOLDNING
Visuelt slår Trident 800 hardt. Dens nakne design består av muskler og intensjon, og blander skarpe overflater med jevne kurver for å skape en imponerende profil og atletisk balanse. Den brede 14-liters tanken flyter sømløst inn i det konturformede setet og den slanke bakdelen, mens den korte oppoversveide lyddemperen og minimale skiltoppheng holder bakdelen slank og målrettet. En fargekodet bellypan og vindskjerm legger til aerodynamisk kant og visuell samhold, og forsterker sykkelens dynamiske roadster-holdning.
Hver detalj i Trident 800 er laget for å gi en førsteklasses finish. Den pregede setelogoen tilfører et subtilt preg av raffinement, mens de lette støpte aluminiumshjulene, i en slående gullfinish, forsterker sykkelens dristige, uunnskyldende stil. Hjuldesignet utfyller alle tre fargealternativene: Ash Grey med Diablo Red-detaljer, Carnival Red med Graphite-aksenter og Jet Black for en mørkere, humørigere stemning.
Trident 800s styling kan forbedres ytterligere med en rekke ekte Triumph-tilbehør, slik at syklistene kan skreddersy sykkelen til sin egen estetikk. Alternativene inkluderer en slank Akrapovič-lyddemper, med titan-innpakning og endekappe av karbonfiber, designet for å heve sykkelens sporty silhuett.


På veien
Med to års garanti og ubegrenset kjørelengde og et klasseledende serviceintervall på 16 000 km, er den nye Trident 800 bygget for mer tid på veien og mindre tid på verkstedet, og gir motorsyklistene friheten til å nyte hver mil.
Kunder i Storbritannia kan konfigurere og reservere sin nye Trident 800 online ved å bruke Triumphs nye Reserve My Triumph-teknologi. Ved å sikre sin foretrukne farge med et depositum via sin foretrukne forhandler, kan kundene sikre at de er en av de første som henter sin nye sykkel. Den nye sykkelreservasjonstjenesten vil gradvis bli introdusert over hele Europa og andre store markeder fra våren 2026
SPECIFICATION
| ENGINE AND TRANSMISSION | |
| Type | Liquid-cooled, 3 cylinders, 12 valves, DOHC |
| Capacity | 798 cc |
| Bore | 78.0 mm |
| Stroke | 55.7 mm |
| Compression | 13.2:1 |
| Max Power EC | 115 PS / 113 bhp (84.6 kW) @ 10,750 rpm |
| Max Torque EC | 84 Nm @ 8,500 rpm |
| System | Bosch Multipoint sequential electronic fuel injection with electronic throttle control. 3 rider modes (Rain, Road, Sport) |
| Exhaust | Stainless steel 3 into 1 header system with sided mounted stainless steel silencer |
| Final Drive | X ring chain |
| Clutch | Wet, multi-plate, slip & assist |
| Gearbox | 6 speed, Triumph Shift Assist |
| CHASSIS | |
| Frame | Tubular steel perimeter frame |
| Swingarm | Twin-sided, fabricated pressed steel |
| Front Wheel | Cast aluminium alloy 5 spoke, 17 x 3.5 in |
| Rear Wheel | Cast aluminium alloy 5 spoke, 17 x 5.5 in |
| Front Tyre | 120/70 R 17 |
| Rear Tyre | 180/55 R 17 |
| Front Suspension | Showa 41mm upside down separate function big piston (SFF-BP) forks, 120mm Wheel travel, adjustable compression & rebound damping. |
| Rear Suspension | Showa monoshock RSU, with adjustable preload and rebound damping, 130mm Wheel travel |
| Front Brakes | Twin Ø310mm floating discs, 4-piston radial calipers, OCABS |
| Rear Brakes | Single Ø220mm fixed disc, single piston sliding caliper, OCABS |
| Instrument Display and Functions | LCD Multifunction Instruments with integrated colour TFT screen |
| DIMENSIONS & WEIGHTS | |
| Length | 2024 mm |
| Width Handlebars | 815 mm |
| Height Without Mirror | 1088 mm |
| Seat Height | 810 mm |
| Wheelbase | 1402 mm |
| Rake | 24.5 ° |
| Trail | 108 mm |
| Wet Weight | 198 kg |
| Tank Capacity | 14 litres |
| SERVICE | |
| Service Interval | 10,000 miles (16,000km)/12 months (whichever comes first) |
| CONSUMPTION AND EMISSIONS | |
| Fuel Consumption | 4.7 l/100km (60.1 mpg) |
| Emissions | 109 g/kmEURO 5+ CO2 emissions and fuel consumption data are measured according to regulation 168/2013/EC. Figures for fuel consumption are derived from specific test conditions and are for comparative purposes only. They may not reflect real driving results. |