Den helt nye Suzuki SV-7GX

Suzuki sin nye crossover tar opp kampen mot Yamaha Tracer7 og Triumph sin Tiger 660, men er det allerede for seint?

Dette ser ut til å bli en bra sykkel, og Suzuki har sjeldent problem med kvalitet på sine produkter likt som det meste fra Japan.
SV-7GX bruker motoren de har brukt i ganske mange år nå, men med små oppgraderinger. Men er det bra nok?
645ccm 90`V twin på 72hk. Joda, denne holder for de fleste som skal kose seg på gata, men med passasjer og bagasje vil denne falle litt i felle Triumph sin 660 gjør, at den blir litt lat? Men da finnes det større alternativer for den som vil ha det.
Små motorer vil ikke si den er dårlig. Men vi kan da kanskje gledes oss over en bra pris?

Rammen vil være den vanlig stålrammen vi har sett på tidligere modeller med 17″ hjul for vanlig veikjøring og to stegs ABS.
Dobble 290mm bremseskiver foran vil stoppe denne bra nok. og 240mm bak for de som bruker denne. Der må jeg si jeg er litt lat.
Calipre er som vanlig Tokico når det gjelder Suzuki. Disse holder ofte god kvalitet og vil med normal service mest sannsynlig holde evig.

Du vil få liten frontkåpe med vindskjerm og håndbeskyttere, noe som vil holde vinden borte litt mer enn tidligere SV650 som denne slekter på.
17,4 liters tank og under halvliteren på mila vil du ha mange mil i salen på denne.
Setehøyde vil vøre 795mm, så dette blir ikke den høyeste sykkelen i butikken, så her kan mange rekke ned uten å måtte modifisere noe.

Instrument vil være av typen TFT, men her er det lite informasjon uten at den vil ha mulighet til USB-C tilkobling for ladning av mobil eller GPS.

Sykkelen synes vi ser helt greit ut og er litt spent på pris på denne og hvordan den faktisk er å kjøre? Den kan overraske oss, og det er alltid gøy.

Uansett er det flott å se Suzuki oppgradere sin velkjente SV650.

https://www.erling-sande.no