

Yamaha lanserte nå en ny utgave av sin Yamaha R7. R7 bygger på MT07 som er veldig kjent for mange, og da spesielt de unge i miljøet og er beregnet for den yngre garde. Har selv hatt det gøy med første versjonen på bane, og dette er ingen sinke.
Den nye R7 blander Yamahas anerkjente 689cc CP2-motor med avansert R1-avledet teknologi, inkludert en 6-akset IMU, YCC-T-gasskontroll og YRC-kjøremoduser. Kombinert med et raffinert chassis og smidig håndtering, gir den en perfekt balansert Supersport-opplevelse som flere kjørere enn noen gang kan glede seg over.
Den nye R7 beholder det umiskjennelige DNA-et til Yamahas R-serie, og utvikler seg med neste generasjons design, raffinert demping og lette SpinForged-hjul for smidig, presis håndtering. En Supersport-maskin født av racinginspirert stil og konstruert for ytelse i den virkelige verden.
R7 har fortsatt den samme “gamle” CP2 motoren med litt små justeringer her og der.
270′ krank gir en god respons i motoren trass kun 73,4hk men gir jevnt og lineært dreiemoment og en responsiv følelse.
– 6 aksed IMU fra storebror R1 er blitt satt inn i denne sykkelen og gir den en elektronikk i racing stil.
Leans sensitive traction control, slide control og Brake control er noe av systemene dette gir deg. Samtidig som den konstant føler på nedlegg og bevegelse i sykkelen under kjøring.
Når dette aktiveres vil du nesten ikke merke det, og det gir en god trygghet under kjøring.
Nesten alt er oppgradert og juster i chassis for å få stivere og mer race feeling under kjøring, samtidig som vekt ikke forandres. De nye 43mm fullt justerbare demperne i front har lettere innmat for å holde vekten nede samtidig som de forbedrer dempernes virkning.
Sittestillingen er gjort mer komfortabel med å justere styrehøyde og nytt design på tank. Synes og den gamle var ganske god å sitte på over lengre tid, så spent på om man merker dette. Med en salhøyde på 830mm er den lavere enn tidligere, men fortsatt litt høy for de laveste av oss? Men her finnes det muligheter for senking om dette skulle ønskes.
Du har nå tre Riding modes å justere mellom. Nå kan du justere gassrespons fra smooth til Sporty, og har nå mulighet for launch control og lift control. Med Yamaha sitt nye quickshifter system kan du og justere QS i flere settinger. Gearing med og uten gass begge veier.
En ny 5″ TFT display er å finne. Dette er lett å lese, og eget Track mode gjør at du kan kjøre rundetider på banen. Tilkobling av mobil, her kan du koble opp mot Yamaha sin APP og bruke den som GPS i displayet.
Kåpene er blitt litt smalere og mer strømlinjeformet, samtidig som fronten har fått en ny freshere look. Blinklys er nå integrert i speilene som du finner på R9 og hele fronter gir redusert luftmotsand og gir R7 ett rent, målrettet utseende som gjør at den passer inn under Yamaha sin R-serie.
Felger er nye ultralette Spin-forge hjul for å spare vekt og roterende masse. Dette har vi snakket om i flere anledninger. Og dette er noe vi liker!!
R7 kommer på Bridgestone sine ny S23 Hypersport dekk for å brukes både på bane og vei. Dette er dekk vi i Bikelife crew har kjørt mye på og er veldig fornøyd med selv,
Sykkelen kommer i tre farge alternativer. Blå og Svart. Og deres legendariske racing farge Rød og hvit som vi kan finne på den opprinnelige Yamaha R7!!



