Ducati Scrambler Centomila

Ducati Scrambler kom i 2015 som en retromodell for deres legendariske Scrambler som ble introdusert i 1962, da som 250 og 350ccm.
Når denne kom tilbake 53 år etter den første Scrambleren ble denne godt mottatt av Ducatister verden over, og skapte en ny trend innen Ducati, og gikk under slagordet GO FREE…..
Her skulle det være en sykkel du kunne kose deg med langs beachen i Californa, fjellene i Italia. Og alle andre steder du kunne kjøre på to hjul.
Scrambler ble også veldig populær p.g.a. deres sterke farger, samt en stor utstyrskatalog, slik at du rett og slett kan bygge helt ut fra din egne drømmer, og få noe som virkelig passer for deg. Rååååååsa kanskje? Ja, det finnes iallfall en rosa i Norge som Ducati i Trondheim bygget for noen år siden (Ducati Eberg Motor)

Retroutgaven som kom 2015 er ikke så langt fra originalen. Men litt forandring har kommet med tiden. Og har vært gjennom div Euro-krav for å tilfredsstille de kravene som var aktuelle ved hver utgave.
Scrambler kommer når med 400ccm, 803ccm samt en 1100ccm. To litt forskjellige motorsykler, så her er det bare å finne den som passer deg best. Modellen har gjennom sin levetid vært levert i mange forskjellige utgaver til både asfalt og grus.
Jeg har selv eid en 803, og dette er artig kosesykkel.

Nå kan Ducati Motor Holding nevne at Scrambler nr 100 000 siden 2015 har rullet ut av fabrikken, og de har nå ett dedikert område på deres museum i anledning 60års jubileum 1952-2022 samt at de har produsert 100 000 eksemplarer av denne artige sykkelen. Centomila……..
Gratulerer Ducati.