Ducati lanserte både vanlig Hypermotard V2 og Hypermotard V2SP samtidig under årets Eicma.
Den store nyheten her er dens nye motor. Samme motoren vi nå finner i flere av Ducati sine nyheter, og mest kjent fra nye Panigale og Streetfighter.


Ved første øyekast ser den veldig lik ut som forrige modell, men i fronten ligger en helt ny frontlampe og skjerm.
Motoren yter 120hk, dette pga variable kammer som gir en smoth og lineær kurve og ett godt drag. Denne motoren har vi prøvd i Panigale, og pga dens lave vekt fungerer dette faktisk ganske så bra. Mister nok litt omph ved høy hastighet, men leken i sving vil den i allefal være.
Med Svingarm og demperoppsett liggende på siden som Panigale er nok denne bygget på mye av det samme prinsippet.
Jeg klarer ikke å se om denne har “ordinær” ramme eller monocoque ramme som du nå finner på både panigale og Monster, men vil anta at denne har det samme.
Elektronikken er oppgardert med 6-asked IMU, som gir den lean sensitiv traction og slide traction. som du finner på de andre.
Fire riding modes, launch controll og wheelie control kommer nå også på denne.
5″ TFT display med tre forskjellige Dispaly modes.
Selv ABS kan du justre i fire steg på denne, hvor steg 1 er beregnet for banekjøring med muligheter for litt slip for den begynner å jobbe.
Sykkelen veier kun 180kg (177kg SP utgave) noe som gir den en god og lav vekt og artig leketøy for voksne.
Med Termignoni anlegg kan du få ned enda 4,5kg!!!!! Og for den nette sum av????
Demperne er av typen full justerbare Kayaba (KYB) og Brembo bremser, mens SP kjøres med Øhlins foran og bak og Brembo sine velkjente M50 calipre. Dette vil uansett stoppe godt. Ducati er kjent for gode dempere og bremser på sine modeller.
Setehøyde på denne er 880mm på både vanlig og SP utgave. Så her er det mange som ikke vil rekke helt ned.
