

Pure race-bred perfection upgraded
Triumph lanserer i disse dager nye og oppgraderte modeller på løpende bånd, og skal lansere hele 29 nye utgaver og modeller. Og da trenger jo selvfølgelig Street triple og en ny versjon!! Vi har tidligere testet “vanlig”, R og RS utgavene. Samt Moto2 har vi hatt gleden av å ha det litt gøy med både på vei og bane.

Nyheten nå er er 765 RX, og vi har allerede sett utgaven i store bror Speed Triple RX, men nå kommer og lillebror her.
Så… hva er nytt?
Clip on’s i stede for ett helt styre er det første vi vil legge merke til her og nye farger. Clip on’s er ikke like langt ned som på Moto2 utgaven, men du får en mer sportslig sittestilling og følelse når du sitter på denne enn R og RS som har det vanlige gamle styret.
Motoren og ramme er samme som 2025 modellene men du har her fått en fet lakkering med RX gravert inn i styrekrone. Fargen er matt aluminium med og med fete rød detaljer. Sykkelen kommer på Öhlins NIX Upside-Down gafler foran med ôhlins STX40 RSU demper bak. Disse er fullt justerbare og kan tilpasses alle førere. Ôhlins leverer en rekke forskjellige fjærer for perfekt justering, men de fleste av oss passer det som kommer med standard med litt stramming her og der. Dette er nesten en egen doktorgrad for å bli flink i, så dette overlater jeg selv til proffene.
5 forskjellige riding modes hvor du kan justere det meste du trenger. Alt fra abs til Throttle response. Du for Sving ABS og Traction control. Samtidig som du kan kose deg med Triumph sitt Shift assist system. Som vi pleier å si Quickshifter. Vi i Bikelife Norge mener jo dette nå burde vært standard på alle sykler som leveres.
Moto2
Denne sykkelen kommer i limitert utgave og det blir laget kun 1000x world wide, og er nok litt vanskligere å få tak i. Men de finnes.
Denne leveres og på Öhlins NIX Upside-Down Forks og STX40 RSU demper som RX, men her får du andre clip on’s og en egen Moto2 farge kombo som er litt oppgradert fra forrige Moto2 utgave. Sykkelen er enda mer fin-tunet og optimalisert enn forrige modell for bedre rundetider på banen. Og du får her systemer som corner ABS og Traction controll, quickshifter og 5 riding modes som du gjør på RX.
Moto2 kommer og meg flere carbon detaljer, og det elsker vi jo!!!
– Det er dessverre ikke så mye oppgraderinger på denne i år, men små justeringer på både motor og elektronikk og dette er allerede en bra pakke for deg som vil ha det gøy på banen og på vei.



