
Nei, dette er ikke helt nye sykler. Men nye utgaver av de allerede kule 1200 og 900.
De fleste som har fulgt med på meg en stund har sikkert sett jeg har kjørt land og strand rundt i Spania på en Triumph 900 Rally Pro. Både med og uten passasjer og den er helt super til dette, Dette er en sykkel som du like gjerne kan bruke på asfalt som grus, og det samme gjelder storebror 1200.
Alpine Edition og Desert Edition bygger nettopp på de allerede eksisterende modellene men kommer nå i nye farger og med mer utstyr originalt om du kunne tenke deg dette.
Alpine Edition er en gate orienter sykkel og bygger på GT Pro. Her får du vanlige veidekk og kan kose deg på svingete veier i fjellene og ikke umulig en liten tur ut på grusen om du skulle trenge det. God nok bakkeklaring til å tåle litt terreng, men her vil nok dekk til slutt si stopp om du pusher det for langt.

Desert Edition bygger på min favoritt, nemlig Rally Pro. Her har du en grus orientert sykkel som du fint kan kjøre på asfalt med. Men denne er skapt for å utforske det hvor asfalten ender……
Så hva er egentlig nytt på disse?
Syklene er basic det samme som GT pro og Rally pro, men kommer med mer utstyr fra fabrikk.
Du får jo Triumph sin herlige tresylindrede motor som du finner i de andre syklene, og nå i fete nye farger.
900 Alpine Edition kommer i fargen Snowdonia White og Sapphire Black med blå dekaler, mens 1200 kommer i to fargealternativer: Satin crystal white og Ash Grey.
Mens 900 Desert Edition kommer i Urban Grey’ og ‘Sapphire Black med oransje detaljer, og også her kommer 1200 i to fargealternativer: Satin granite og Crystal white.

Både Alpine og Desert kommer med gategodkjent Akrapovič slip on og vi vet jo hvor viktig det har blitt i Norge med godkjenning på anleggene? Og det er enda strengere nedover Europa. Tro det eller ei….
900 Alpine kommer med bøyle for å beskytte motoren ved uhell/fall mens Desert kommer med bøyle som dekker både tank og motor. på 1200 dekker denne bøylen kun motor.
På 1200 får du også oppvarmet sal for både fører og passasjer, samtidig som du får Blindspot assist og lane change assist. Disse virker ikke helt som på en bil hvor bilen selv trekker tilbake mellom linjene, men gir fører beskjed at det enten kommer noe bak deg, eller alt du er på vei ut av din fil uten at du selv vil dette.
Syklene er ventet å kunne beskue hos din forhandler allerede Januar.



